انتخاب حسن طاهری به‌عنوان دانشجوی نمونه کشوری درسال 1401

حسن طاهری
حسن طاهری

دانشجوی نمونه کشوری در سال 1401

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب حسن طاهری دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری خبر داد.

به گزارش آکادمی نوروساینس زانا از اردبیل، اسماعیل گلی در آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره تجلیل از دانشجویان نمونه کشور اظهار کرد: در این جشنواره، دو نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حضور داشتند که از یکی از آنان به‌عنوان برگزیده این دوره انتخاب شد.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسن طاهری دانشجوی مقطع کارشناسی رشته روان‌شناسی دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب و در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل شد.
دکتر گلی ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای رقابت در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری برگزار می‌گردد.
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: دانشجوی نمونه به فردی گفته می‌شود که از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فناوری در جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان قرار داشته باشد. 
وی اظهار کرد: جشنواره دانشجوی نمونه در دو سطح دانشگاهی و ملی به انجام می‌رسد، به گونه‌‌ای که نخست دانشجویان در سطح دانشگاهی با یکدیگر به رقابت پرداخته و آن دسته از دانشجویان که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه دانشجوی نمونه به دست آورده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاه مورد تقدیر قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که شرایط معرفی و نیل به مرحله دوم و کشوری را کسب نموده‌اند، به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دانشجوی نمونه کشوری به شخصی اطلاق می‌گردد که به واسطه کسب بالاترین امتیاز در گروه و مقطع تحصیلی بر اساس ارزیابی دانشگاه‌ها، مدارک و مستندات وی به وزارت عتف ارسال شده و در هیئت داوری تخصصی وزارت مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر گلی اظهار کرد: این دسته از دانشجویان علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی، از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع برخوردار می‌شوند.
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن اشاره به لزوم احراز شرط اولیه معدل تصریح کرد: حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی 16، مقطع کارشناسی ارشد 17 و دکتری تخصصی نیز 17 تعیین شده است. دانشجویان در صورت دارا بودن شرط معدل، می‌توانند مدارک خود را در زمینه‌‌ها‌ی مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگزاری کنند.
دکتر گلی افزود: دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از طی 4 نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و مقطع دکتری تخصصی پس از کسب نمره آزمون جامع، مجاز هستند در این رقابت ملی شرکت نمایند. ضمن اینکه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، معدل کل ذکر شده بدون احتساب نمره پایان‌نامه می‌باشد.
وی یادآور شد: پس از اتمام فرصت ثبت‌نام، تعداد 845 ثبت اولیه و 553  ثبت نهایی توسط دانشجویان در سامانه جشنواره دانشجوی نمونه صورت گرفته است.
شایان ذکر است، پس از انجام فرآیند داوری در مرحله دانشگاهی، 52 نفر از داوطلبان به داوری مرحله کشوری راه یافته و در پایان روند داوری‌ها، تعداد 16 نفر از دانشجویان به عنوان برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال جاری انتخاب گردیده‌‌اند.

منبع:

https://b2n.ir/b45560

https://b2n.ir/w01107

اشتراک گذاری محتوا:

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

مطالب دیگر جهت مطالعه